Posted by on sep 27, 2010 in CSR, CSR nyt | 0 comments

Danmarks første økologiske og svanemærkede undertøj, verdens eneste svanemærkede legetøj og en generalsekretær og direktør der sammen vil udvikle verden.

Alle tre historier kan læses i den første udgave af online magasinet Omtanker, som er det seneste ansvarligheds-initiativ fra Coop, der driver irma, SuperBrugsen, Fakta Kvickly og Kvickly Ekstra.

”Vores vision er at være den dagligvarevirksomhed i Danmark, som er mest ansvarlig. Med Omtanker vil vi vise forbrugerne, at det kan være nemt at handle ansvarligt i dagligdagen”, siger CSR chef Katrine Milman, Coop. ”Med baggrund i en over 100 år gammel historie, der bygger på ansvarlighed, kan vi i dag tilbyde vores kunder en lang række ansvarlige varer”.

I Omtanker præsenteres bl.a. en række nye produkter i Coops eget omtankebrand Änglamark – heriblandt økologisk og svanemærket undertøj, servietter, der bærer både svanemærket og FSC-mærket og elsparepærer med EU-blomstmærket.

Læserne får også indsigt i arbejdet med etisk handel gennem en artikel om Coop og FDBs samarbejde omkring FSC-mærkede træprodukter og i et interview med Red Barnets generalsekretær Mimi Jakobsen og Coops forbrugerpolitiske direktør Mogens Werge.

Coop offentliggjorde sidste efterår Ansvarlighedsplanen 1-4-40 og lancerede i dette forår virksomhedens første Ansvarlighedsrapport. Online magasinet Omtanker er en moderne og mere forbrugerorienteret måde at kommunikere arbejdet med ansvarlighed.

Læs Coops magasin Omtanker om CSR og social ansvarlighed på www.coop.dk/vigørhvadvikan

Coop består af kæderne Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, Irma og Fakta.

For yderligere information kontakt:

CSR chef Katrine Milman, Coop, telefon 5159 3450 eller

Mette Ryberg Herskind, Informationsmedarbejder

____________________

Coop Danmark A/S

Informationsafdelingen

Roskildevej 65

DK-2620 Albertslund

Telefon +45 4386 4483

Mobil +45 2779 5583

E-mail mette.herskind@coop.dk

www.coop.dk

Popularity: 19% [?]