Posted by on apr 30, 2012 in CSR | 3 comments

Envision, der driver reklamebureau i Aarhus og København, vil hjælpe de ca. 500.000 danskere, som i dag er ikke kan begå sig på internettet. Reklamebureauet bør for øvrigt starte med deres eget meget lidt brugervenlig website, der forøvrigt benytter Flash i stort stil, hvilket ikke virker på Ipad, iphone mv.

Når det er sagt har reklamebureauet med direktør Mona Juul i spidsen dog kastet sig over en vigtig mission. De vil hjælpe de danskere, der ikke kan finde ud af at bruge internettet. Derfor lancerer de et større projekt med tre lørdage i maj, hvor bureauet fra Aarhus og København byder alle borgere med manglende digitale evner (mennesker, der føler sig hægtet af den digitale udvikling) at lære at bruge internettet.

Adm. direktør hos envision, Mona Juul har en mission. Hun vil hjælpe borgere, der ikke kan finde ud af at bruge internettet på tværs af alder og demografi, og som oplever at være kørt ud på et sidespor. Direktøren fra reklamebureauet siger:

”Hos envision mener vi, at vi som virksomhed bør gøre en indsats, når vi ser en samfundsmæssig problemstilling, hvor vi kan være med til at skabe en reel forskel. Internettet og digitalisering er en stor del af vores faglige hverdag på bureauet, og derfor er det oplagt for os at yde en CSR indsats, der tager udgangspunkt i vores kompetencer på dette område”, fortæller Mona Juul.

Internettet er et vigtigt praktisk og socialt værktøj i dagens Danmark

De flinke folk fra Envision initiativ tilbyder brugerne konkret hjælp til at anvende internettet i dagligdagen til praktiske udfordringer. Det kan eksempelvis være bestilling og brug af digital signatur, Skats tast-selv service, netbank og meget mere. Endelig hjælper Mona Juul og hendes kollegaer fra reklambureauet i Aarhus og København med at få adgang til de mange online underholdningstilbud, handel på internettet, brug af søgetjenester som Google, Facebook, adgang til nyheder, litteratur, musik mv.

 Envison – reklamebureau fra Aarhus / København har hjerte for digitalt fortabte

Adm. direktør Mona Juul fra Envision håber på at reklamebureauet nu sætter et projekt i gang, som forhåbentlig vil være med til at synliggøre behovet for en bredere samfundsmæssig indsats over for danske borgere, der ikke kan finde ud af at bruge internettet (digitalt fortabte danskere). Mona Juul mener, at Danmark er på vej mod total digitalisering. Det er Envision tilhænger af. Envisions pointe er dog, at det efterlader mange mennesker i store problemer, når de ikke kan finde ud af at bruge internettet. Gamle, syge eller folk der bare ikke magter alle de forandringer den digitale tidsalder kræver. Dem vil Mona Juul og hendes kollegaer gerne tilbyde gratis hjælp. Mona Juul og reklamebureau folkene fra Aarhus og København håber derfor på at en masse danskere med manglende it færdigheder tager imod tilbudet, og tilmelder sig deres kursus, hvor danskere kan lære at bruge internettet.

Kontakt, tid for kurserne og sted

Hvis du vil vide mere om envisions Digitale Nødhjælps-projekt, er du velkommen til at kontakte Mona Juul på e-mail: mju@envision.dk, på telefon 87 30 28 00 eller mobil: 29 68 49 18.

De tre første ”Digitale Nødhjælpskurser” finder sted Lørdag d. 5., 12. og 19. maj, kl. 10-12 hos envision & NöRD, Christiansgade 30, 8000 Aarhus C. Tilmelding på 87 30 28 00

Popularity: 3% [?]